وزیر خارجه هند: به‌شدت نگران اوضاع بنگلادش هستیم-راهبرد معاصر

وزیر خارجه هند: به‌شدت نگران اوضاع بنگلادش هستیم

وزیر خارجه هند در واکنش به تحولات جدید بنگلادش اعلام کرد که این کشور تا زمانی که نظم و قانون در بنگلادش برقرار نشود، به‌شدت نگران این اوضاع است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 06
کد خبر: ۲۵۳۵۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند امروز سه‌شنبه با تأیید اینکه «شیخ حسینه» نخست‌وزیر مستعفی بنگلادش در هند حضور دارد اعلام کرد که دهلی‌نو تا زمانی که نظم و قانون آشکارا در این کشور برقرار نشود، به شدت نگران است.

یک روز پس از استعفای شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش و فرار وی به هندوستان، محمد شهاب‌الدین، رئیس جمهور بنگلادش اعلام کرد که پارلمان این کشور منحل شده است.

شهاب‌الدین پیش‌تر در جریان سخنرانی سراسری شبانه ضمن تاکید بر آزاد شدن معترضانی که در جریان تظاهرات دانشجویی اخیر به زندان افتاده‌اند، گفت که به‌زودی در این کشور انتخابات برگزار خواهد شد.

شهاب‌الدین در این سخنرانی اعلام کرد که دستور آزاد کردن خالده ضیا، نخست وزیر سابق و رهبر مخالفان دولت شیخ حسینه را صادر کرده است. به گفته وی، مقررات حکومت نظامی از صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی لغو شده و اصناف اجازه بازگشایی یافته‌اند.

حسینه پس از اعتراضات ضد دولتی گسترده که از بیش از دو هفته پیش در بنگلادش با تظاهرات دانشجویی در واکنش به سهمیه‌بندی مشاغل دولتی آغاز شد، استعفا و سپس به هندوستان فرار کرد.

واکرالزمان، فرمانده ارتش بنگلادش دیروز تأیید کرد که حسینه استعفا کرده و قرار است یک دولت موقت در بنگلادش تشکیل شود. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار